Як орендувати кімнату





Оренда кімнати, по суті, практично нічим не відрізняється від оренди квартири. Єдина відмінність – те, що орендується невелика частка однієї квартири. Про оренду кімнати в комунальній квартирі питань, як правило, виникає менше. Це обумовлено тим, що за кожною кімнатою такої квартири закріплюються різні власники. Про те, як зняти кімнату у квартирі та які документи для цього необхідні ви можете дізнатися з рекомендацій фахівців.

Реєстрація договору оренди кімнати

Реєстрація потрібна щоб узаконити угоду між орендарем та орендодавцем. Ця процедура, в першу чергу, захищає сторони. Наявність державної реєстрації договору дає деякі права обом сторонам.

Реєстрація дуже важлива з огляду на поширення афер, пов’язаних як зі здачею, так зі зніманням житла. Хоча якщо договір навіть незареєстрований, приведення пунктів з нього все одно буде вагомим доказом у суді.

Річ у тому, що при складанні договору не обов’язково завіряти його нотаріально, достатньо просто підписів обох сторін. Якщо ви не знаєте, як складати договір, іншою стороною часто допускаються умисні помилки в ньому. Після цього у суду будуть підстави визнати договір недійсним.

Документи для реєстрації

Документи, необхідні для реєстрації

  • Заява. Вона пишеться не від імені двох сторін, а від імені однієї. Який конкретно – не важливо.
  • Документ, який свідчить про сплату держмита за реєстрацію.
  • Оригінали договорів. Примірників має бути по одному для кожної сторони та один для інстанції, де відбувається реєстрація.
  • Документи, що засвідчують особистості сторін. У випадку з фізичними особами, це паспорта.
  • Довідка з БТІ.

Зверніть увагу. Прийти на реєстрацію потрібно обом сторонам, зазначеним в договорі. Потрібно прийти особисто та надати паспорт. Під час реєстрації перевіряється відповідність зазначених паспортних даних в договорі що існує.

Оренда кімнати в комунальній квартирі

Оренда кімнати з підселенням відрізняється в тому випадку, коли мова йде про комунальну квартиру – у квартирі, де в інших кімнатах свої господарі. Часто між мешканцями виникають різні конфлікти. Виникають вони з двох причин.

Перша – порушення правил громадського порядку орендарем, що заважає жити сусідам. Друге – неправильне використання місць загального користування. Під цими словами маються на увазі місця, що належать всім власникам кімнат – ванна, туалет, кухня, коридор та так далі.

Неоднозначним моментом є трактування слів «неправильне користування». На ділі зустрічаються різні сусіди, які можуть бути незадоволені всім підряд. Наприклад, тим, що людина, на їх погляд, дуже багато проводить часу в ванній, занадто довго говорить телефоном, «неправильно» користується кухнею та так далі.

Як уникнути можливих проблем

Важливі моменти при укладенні договору:

  • Обов’язково вкажіть термін. Якщо термін невказаний, при реєстрації договору автоматично присвоюється термін в 5 років.
  • Якщо ви знімаєте кімнату та готові укласти довгостроковий договір, а орендодавець відмовляється та пропонує укласти на 11 місяців то це ознака можливої афери. Як зазначалося вище, короткострокові договори оренди не підлягають державній реєстрації. При шахрайської афери в суді ви нічого довести не зможете.
  • Продовження договору теж має бути зареєстровано подібним чином. Укладається новий договір або додатковий, але реєстрація обов’язкова.
  • У договорі обов’язково вказується орендна плата. Якщо вона не вказана, договір визнають недійсним. Якщо вас при укладанні переконують, що плату вказувати не треба, це знову ж таки ознака можливої шахрайської афери.

Дотримуючись цих правил ви вбережете себе від можливих проблем.

Понравилась статья? Поделись с друзьями...